Erről szól...

2010 tavaszán felajánlottak egy munkát, amit elfogadtam.
A munka egyik érdekes pontja az, hogy Madridba szólt, így 2010 Júlis 1-én felkerekedtem Magyarországról egy dundira rámolt Mondeoval, és Július 2-án megérkeztem Spanyolországba. Azóta Madridban élek. Első lakhelyem Coslada volt, ahol a Rambla közelében laktam. Az ottani botladozásaimat La Rumba de Coslada című blogomban emeletem örökemlékűvé. 2011 Augusztusa óta Madrid fővárosban lakok, így hivatalosan is "Madrileño" lettem.
Ez az itteni kaladjaim naplója.

Monday 26 December 2011

A Metrón

Karácsony másnapja. Időtől időre emlékeztetnem kell magam, hogy karácsony van. Valamit ezzel is kell majd kezdenem, mert az nem lehet, hogy a születésnapom ünneplés nélkül múljon el. Pláne úgy, hogy az egész világ ünnepli. Én meg közben almalevet szürcsölök egy repülőn.
Metróval megyünk a Délibe. Onnan megy a vonat.
A metró sötét, és otthonos. Mint egy nyugdíjas néni lakása az Attila utcán. Barokk bútorok, félhomály, és a szag, ami nem konkrétan rossz, de kényelmetlenül érzed magad tőle.
Nincs tömeg, elvégre ünnep van. Mégis az az érzésem, hogy nagyobb a siettség, de lassabban történnek a dolgok. Egyébként nagyon tetszik. Szépen kárpitozott, puha ulések, patináns fém kapaszkodók. És a mozgólépcsők bazi hosszúak a madridiakhoz képest. Gondolom, így szórakoztatóbb, ha véletlenül megáll, és az emberek ötven métert gurulnak le, nem csak huszat.
Itthon műanyagmetrók vannak. Igaz, hogy Pininfarina tervezés, de egy kicsit élettelen. Mondjuk itt nem vandalizálják a metrót (annyira). Elvégre minden kocsi, és az egész metró kamerákkal megfigyelt terület. Hatalmas barlangszerű állomások vannak, és minden nagyon fényes. A székek viszont müanyagból vannak a metrón, így minden fékezésnél jobbra-balra csúszkálnak az emberek. Az vicces

Szóval ülünk a metrón, és zötyögünk. Eddig teljesen jól alakul az ittlétem. Persze, megint azon gondolkodom, hogy az egzisztenciát hogyan lehet összehozni az élettel. Mármint a megélhetést a magánélettel. Elvégre nekem a magánéletem Magyarországon van, az egzisztenciám iszont Spanyolországban. Nehéz ügy. El is hesegetem ezt most, elvégre pihenni jöttem, nem világot megváltani.

No comments:

Post a Comment