Erről szól...

2010 tavaszán felajánlottak egy munkát, amit elfogadtam.
A munka egyik érdekes pontja az, hogy Madridba szólt, így 2010 Júlis 1-én felkerekedtem Magyarországról egy dundira rámolt Mondeoval, és Július 2-án megérkeztem Spanyolországba. Azóta Madridban élek. Első lakhelyem Coslada volt, ahol a Rambla közelében laktam. Az ottani botladozásaimat La Rumba de Coslada című blogomban emeletem örökemlékűvé. 2011 Augusztusa óta Madrid fővárosban lakok, így hivatalosan is "Madrileño" lettem.
Ez az itteni kaladjaim naplója.

Monday 26 December 2011

A Vonaton

Félkör a Déliben. Pénzautomatát keresünk, de az persze nincs sehol. Nem baj, Anikó a mai kitartóm, így vesz nekem vonatjegyet. "Amíg sitten voltam" feltalálták Magyarországon is az egysoros sort. Egy sor van, és onnan megy mindig az első ember a felszabaduló ablakhoz. Így nincs hömpölygő tömeg, és sorról-sorra ugráló emberek, meg minden sorban taktikusan elhelyezett családtagok.
Megvan a jegy, találunk automatát is, veszek fel pénzt, és irány a büfésor. A Fornettis zárva, pedig most nagyon ennék. Spanyolországban nincs Fornetti. Kéne importálni.
Ahogy szokás, összevásárolunk minden fölösleges kalóriát, és felülünk a vonatra.
A vonat rendezett, és takaros. nincs tömeg sem, pedig arra számítottunk. Felszállás előtt vagonszámlálást tartunk, mert valamelyik államáson pár kocsit máshova irányítanak.
Érdekes a táj. Úgy értem, hogy más, mint a Spanyol, de nem tudom megmondani miért. Sem a növényzet, sem a domborzat nem különbözik nagyon, mégis más minden.
Egy napja vagyok magyarországon. Még mindig felkapom a fejem minden szóra. "Jééé! Magyarul beszélnek!" Ja, persze... A vonatút három óra, de úgy eltelik, mint a pinty. Beszélgetünk, és tömjük magunkba az összevásárolt hülyeségeket. Mint a Hogwards Expess.
Anikó nagyon előrelátóan előre szált fel. (Érteeed.. _előre_ látóan _előre_ szállt. Nagyon vicces!) Mert Balatonszentgyörgyön úgyis elől kell leszállni.
Úgy elsuhanunk Karesz mellet, mint a pinty! Persze Ő közép-hátul várt minket. Taktikai szempontból.
A lényeg, hogy megérkeztünk. Mindenki boldog, és tényleg örülök, hogy itt vagyok.

No comments:

Post a Comment